11 Pozīcijas, kas veido t-krekla cenu

Autors: Vaira Vīksne

Iebiezināts Piens
Ļoti izplatīta izvēle un sapnis jauniešu vidū ir veidot savu apģērbu biznesu. Sapnis izveidot zīmolu, kurš atšķirsies no esošajiem un būs spējīgs mainīt auditorijas domas, kad tai būs izvēle starp esošajiem zīmoliem un jauno. Vēl izplatītāki ir auditorijas un pircēju stereotipi saistībā ar šo nozari un apģērbu cenām. Kas tur sarežģīts? Nopirkt pliku kreklu un apdrukāt? Gatavs pārdošanai?! Cik tad tas izmaksā?
Vairai pirmo reizi 2 gadu laikā ir pienācis brīdis, kad nekas cits neatliek un ir jāceļ cenas visai produkcijai. Šī iemesla dēļ, top šis raksts, kas ieskicēs visas sīkākās vienības, kuras ir nepieciešamas, lai krekls ne tikai eksistētu, bet arī varētu tikt pārdots klientiem. Ceru, ka šis daudziem nesīs lielāku izpratni par šo nozari un produkta gala cenu, kā arī varbūt, kādam būs izglītojošs materiāls uzsākot savu apģērbu zīmolu. Konkrētas cenas šajā rakstā netiks minētas, tikai visa poz’īcijas, līdz pašam mazākajam sīkumam.

1. T-krekls

Šī pozīcija visā sarakstā ir pašsaprotamākā, taču mūsu gadījumā jāņem vērā kvalitātes faktors. Lielākā daļa zīmolu izvēlās kreklus iegādāties no vairumtirgotājiem, nevis tos šūt paši. Arī mēs apģērbu paši nešujam, taču esam vairākus gadus meklējuši īsto vairumtirgotāju, kura piedāvātā kvalitāte mūs apmierina. Piebildīšu, ka organiskas kokvilnas apģērbs jau saknē ir daudz dārgāks par klasiskajiem krekliem, ko piedāvā lielākā daļa vairumtirgotāji.

Uzņēmums, kuru izmantojam ir salīdzinoši jauns, ar lielu pieprasījumu, kas rezultējas regulārā cenas kāpumā viņu piedāvātajam produktam. Piemēram, pagājušajā gadā cenu paaugstinājums tika piedzīvots divas reizes. Neskatoties uz to, mēs palikām pie esošajām pārdošanas cenām visa 2021. gada garumā, tādējādi samazinot peļņu par katru pārdoto produktu, kas patiesībā ir algas samazināšana par padarīto darbu

2. Birkas

Ja vēlaties, lai viss ir profesionāli un likumīgi, tad ir nepieciešamas pievienot birkas katram apģērbam. Uz tām jānorāda izmērs un kopšanas nosacījumi, lai klientam viss būtu saprotams. Birkas tiek iepirktas vairumā un sarēķinot cenu uz vienu kreklu, izmaksas nav milzīgas, bet tās iepirkšanas brīdī ir jūtamas.
Pie šīs sadaļas pieminēšu arī muitas izmaksas, kas jāmaksā par iepirktajām precēm ārpus Eiropas Savienības. To pieminu šeit, jo skaistos striķīšus, ar kuriem pievienojam birkas pie t-krekliem, pērkam ārpus ES.

3. Apdruka

Šī ir nākamā pašsaprotamā pozīcija apģērbu ražošanā, taču tā nav tik viennozīmīga, jo apdruku metodes atšķirās. Dārgākā no tām ir DTG, jeb Direct To Garment (lat. tiešās drukas) metode. Vienkāršāk sakot – krekls tiek apdrukāts, izmantojot tam speciāli paradzētu printeri. Daļu no mūsu dizainiem iespējams nodrukāt tikai un vienīgi ar šo metodi. Pašiem šāds printeris mums nepieder, tāpēc esam spiesti to meklēt pie šāda pakalpojuma sniedzējiem. Un arī šis pakalpojums no jaunā gada ir kļuvis dārgāks. Un tas ir saprotams – inflācija, enerģijas un izejvielu kāpums ir skāris visas nozares.
Otra apdrukas metode, kuru pielietojam, ir apdruka ar sietspiedi. Ar šo metodi mēs drukājam paši. Izmaksas uz vienu kreklu ir lētākas, drukājot lielāku daudzumu viena dizaina. Drukājot ar šo metodi izmaksas rada sekojošas pozīcijas: darbnīcas īre, krāsas, siets un dizaina iegaismošana sietā.

4. Iepakojums

Iepakojums ir vēl viena izmaksu pozīcija, kura var šķist sīka uz vienu vienību, taču summa vairuma iepirkšanas brīdī ir ievērojama. To sastāda vairākas pozīcijas. Tā ir paciņa, kurā tiek ievietots sūtijums, skaists papīrs, uz kura ir nodrukāts rēķins, kā arī apdrukāta sūtijuma etiķete, jeb shipping label. Šai pozīcijai varam pieskaitīt arī printera izmaksas – krāsa un printera nolietojums.

5. Fotogrāfijas & grafiskie elementi

Šī pozīcija mūsdienās ir neatņemama sastāvdaļa jebkurā nozarē, kuri savu produktu tirgo tieši interneta vidē. Bieži vien tieši izcils foto pārdod produktu, arī gadījumos, ja produkts nav kvalitatīvs. Mūsu uzskatā jo labāka ir produkta kvalitāte, jo labākām jābūt bildēm, kuras atspoguļo produkta plusus. Kā jau saprotiet, tad arī kvalitatīvs foto maksā. Jāmaksā ir fotogrāfam gan par bilžu uzņemšanu, gan par to apstrādi. Uz šo taupīt nedrīkst.

6. Telpu īre

Šī pozīcijas izmaksa cieši saistīta ar iepriekšējo. Ja vēlies kvalitatīvus foto apģērbu tirdzniecībai, tad šī ir neatņemama sastāvdaļa. Perfektam foto vajag perfektu vidi, tīru fonu un kvalitatīvu apgaismojumu. Studiju īpašniekiem tomēr arī gribās atpelnīt savas investīcijas telpās un tehnikā, tāpēc arī iekasē īres naudu par to.

7. Mājaslapa

Ja gribi sevi reprezentēt kā nopietnu tirgus spēlētāju apģērbu industrijā, tad SS un Facebook marketplace nebūs tās vietas, kur vēlies tirgoties. Tev ir nepieciešama sava mājaslapa, kura reprezentē Tavu zīmolu un rada patīkamu vidi taviem klientiem. Lai mājaslapa spētu funkcionēt, jārēķinās ar dažiem ikmēneša maksājumiem – serveri un tā uzturēšanu, programmatūras, kas nodrošina dizaina funkcionalitāti.
Mājaslapai patiesībā ir nepieciešamas vairākas programmatūras, kas prasa vai nu mēneša maksu, vai komisiju par katru pirkumu. Piemēram, lai veiksmīgi norisinātos saziņa caur e-pastu ar visiem klientiem – ir jāmaksā mēneša maksa. Lai pieņemtu katru maksājumu – ir jāmaksā komisija.
Un, protams, mājaslapa ir regulāri jāuzlabo, jāatjauno un jāpapildina gan ar vizuālo, gan rakstisko saturu. Katra mazākā dizaina manipulācija prasa izmaksas, izmaksas un vēlreiz izmaksas.

8. Reklāma

Kad viss ir saražots, safotogrāfēts, iepakots un ielikts mājaslapā, tad tam ir jānonāk auditorjas redzes lokā. Tikai ieraugot var iegādāties. Šajā gadījumā ir nepieciešamas maksas reklāmas. Ir gadījumi, kad samaksa ir kā bartera darījums, jeb apmaiņā pret reklāmu piedāvājam savu produkciju. Tas attiecās arī uz piedalīšanos pasākumos, kā atbalstītājiem, lai veicinātu sava zīmola atpazīstamību.
Taču galvenā reklāmu izvietošanas vieta arī mums ir Facebook un Instagram. Šī ir fantastiska vieta, kur reklamēt savu produktu, jo principā visi mūsu potenciālie klienti ir šo aplikāciju lietotāji. āsaprot, ka reklāma nav nekāds lētais prieks, tāpēc produkta pašizmaksā jāierēķina reklāmā iztērētā summa uz vienu pārdoto preci. Šīs izmaksas ir ļoti mainīgas, taču vidēji reklāmā uz vienu pirkumu tiek iztērēta viena piektā līdz ceturtā daļa no pirkuma summas.
Bez šīs pozīcijas tirgoties internetā nav iespējams.

9. Transports

Transports ir pozīcija, kuru var iekļaut pie izmaksām gandrīz jebkurā no iepriekš minētajām pozīcijām. Jā, par nopirktās preces transporta izdevumiem maksā klients, taču ir vēl ļoti daudz citi transporta izdevumi. Šeit tos var pieskaitīt dažādās formās, starptautiskie sūtijumi ar mūsu izejmateriāliem, iekšzemes kurjeru izmaksas un mūsu pašu transporta izmaksas braukājot no darbnīcas uz darbnīcu. Un kā jau Jūs ziniet, tad arī šis izmaksas pēdējos mēnešus palielinās, degvielas cenām augot!

10. Atalgojums

Ticiet vai nē, taču šis nav labdarības projekts un par to vēlamies saņemt atalgojumu, lai dzīvotu savu ikdienu, maksātu rēķinus, pildītu vēderu un arī sevi palolotu ar dzīves jautrībām. Lai šo visu organizētu un realizētu ir nepieciešams liels laika ieguldījums no savas ikdienas. Jā, kreklu pārdošana arī ir darbs. Līdz šim ir tā sanācis, ka katru reizi, kad aug izejmateriālu izmaksas un atstājam esošās cenas, mēs samazinam savu likmi pie katra krekla. Tas ir vienīgais, ko varam samazināt, lai saglabātu preces kvalitāti.

11. Nodokļi

Mēs esam oficiāli nodibināts uzņēmums, kuram ir jāveic valsts noteiktie nodokļu maksājumi valsts kasē! That’s it! 🙂
Lielos vilcienos šķiet, ka esmu uzskatījusi lielāko daļu pozīciju, visos sīkumos, kas sastāda krekla pašizmaksu un kāpēc tas galā maksā tieši tik, cik maksā. Šis raksts nebūt nav veidots, lai sūdzētos par to, ka ir grūti. Ne pavisam. Mēs ar šo visu rēķināmies un mīlam to, ko darām! Mums ir patiess prieks radīt, ko tādu, ko cilvēki var iegādāties un priecāties. Mērķis ir paskaidrot no kā sastāv preces cena. Kā arī to, kāpēc tieši šobrīd tiek celtas cenas visai mūsu produkcijai, jo izmaksu kāpumu Jūs redziet visur un no tā šobrīd izbēgt nevaram neviens.
Ceru, ka šis raksts kādam palīdzēja izprast mūs labāk! Lai Jums viss Superīgi!

Dalies ar šo ierakstu!

Tev varētu interesēt:

Iebiezinātais Piens ir vairuma cilvēku mīļākais gardums un pat bērnības neatņemama sastāvdaļa. Tāpēc šajā ierakstā visu saliku pa sastāvdaļām, lai katrs to var mājās pagatavot pats un lielīties kaimiņiem.
Mēs katrs ikdienas gaitās izdarām neskaitāmas izvēles un neizdomājamies, ko var veicināt dažu izvēļu maiņa. Piemēram, mūsu apģērba izvēle, kas varētu šķist maznozīmīgi, Taču atšķirība starp parastu un organisku apģērbu ir vērā ņemama.
Mūsu apģērbs ražots tikai no labākās kokvilnas, kas audzēta nekaitējot cilvēkiem, dzīvniekiem un dabai. Vairas krekli un džemperi radīti no sertificētas organiskas kokvilnas un otreiz pārstrādāta poliestera.

Pieraksties jaunumiem un saņem 10% atlaidi pirmajam pirkumam

Uzzini pirmais par jaunākājiem produktiem,
īpašajiem piedāvājumiem un atlaidēm.

Šī mājaslapa izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu jūsu pieredzi. Vairāk par to lasi šeit.